torsdag, mars 06, 2008

just friends

min tjej jobbar på radio.hon brukar säga att jag inte ska lyssna, men jag vet inte om det egentligen bara är kodspråk för att jag SKA lyssna. så igår gjorde jag det. jag vill ju vara supportive.

saxat ur programmet:
"...min kompis tycker att smör är det äckligaste som finns..." (det är jag som är den "kompisen")
"...eftersom jag bor själv och inte har nån kille..."

igår när jag under dramatiska omständigheter konfronterade henne över två glas vin på metro bröt hon ihop och lovade att outta mig, men jag var storsint. jag sa: "det behövs inte, låt lyssnarna fortsätta hoppas. det är dom värda"


jag sitter hemma och skriver till farväl falkenberg soundtracket- manligt. om stund ska jag träna och sen åka till helsingborg med manuel för att visa klipp ur bashtu på dunkers kulturhus. och ikväll är det pecha-kucha på konsthallen! mysig dag för en mysig bloggare