onsdag, mars 01, 2006

På 5:e plats...


BÄST: Veronica Mars, Six Feet Under, Svenska dialektmysterier
SÄMST: Filmkrönikan, Toppkandidaterna, Musikbyrån, Rundgång, Oskrivna blad och allt på Filmklubben.

Kanske inte helt oväntat kommer SVT2 strax bakom SVT1. SVT2 har faktiskt ett par så pass bra serier att dom ändå är lite bättre än TV3 och SVT2 sämsta program är inte helt katastrofala. Dessutom kollar jag så extremt sällan på SVT att det är svårt att göra en seriös bedömning. Men jag kan dock göra en korrekt bedömning.

TILLÄGG 1: Filmkrönikan är något av det sämsta svenska programmen just nu. De gav dock succéfilmen Fjorton suger fyra stolar, vilket var bra.

TILLÄGG 2: Jag undrar hur SVT's trendkänsla samhällsredaktion resonerade när de brainstormade fram Toppkandidaterna. En blandning mellan Bullen och Debatt och Torsk på Tallin.

TILLÄGG 3: Någon kommentarade att Aldomovar och Aki Kärismaääääkki faktiskt är en del av filmklubben på SVT2 och inte SVT1 som tidigare skrevs. Sant. Men dom visade nån djup iransk film just den dagen och jag drog eventuellt en förhastad, men dock fortfarande nästan korrekt bedömning.

3 Comments:

Blogger Tungus said...

Är det nån som vet ifall Darin har blonderat håret och i såna fall varför?
Jag tycker väldigt synd om Darin. Fy fan va vidrigt att vara pervopedofilelitist-Alexander Bards runkobjekt. Asså Alexander Bard är så vidrig att jag jag får svårt att andas när jag ser hans ansikte framför mig. Hejrå

onsdag, 01 mars, 2006  
Blogger CasaGallery said...

Toppkandidaterna kan mycket väl vara det smartaste humorprogram jag sett. Efter tips från en kamrat i Lund uppmärksammade jag likheterna mellan Hannes och Magnus i Torsk på Talinn. Likheterna är slående!

"Jag är 29 år och kommer ifrån Lund. Jag har cirka 250 högskolepoäng i diverse ämnen ifrån Lunds och Stockholms Universitet // Jag tycker att den vackraste delen i Sverige är Bohusläns skärgård. De kala runda granithällarna inkilade mellan himlen och havet. Där har jag tillbringat alla mina somrar och där vill jag en dag begravas. // Jag tycker att Britney är helt ok. Jag var ledsen när Backstreet Boys splittrades (men det var ohållbart med AJ:s missbruksproblem)."

Se bara på webbklippen på svt.se så förstår ni. Eller varför inte kika in Magnu... ursäkta Hannes presentation:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=46991&a=525299&lid=puff_525289&lpos=lasMer

lördag, 04 mars, 2006  
Anonymous Anonym said...

SVT är bättre än allt man äger. Utan SVT så kan man lika väl hyvla bort sitt skinn.

Kollar inte på några andra kanaler, där visas ju bara kommersiellt OnaniSmör. (-gött ord, hehe)

Ge SVT en chans (välj de bra programmen)

söndag, 28 januari, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home