måndag, augusti 21, 2006

Jag - en moderat?

Min roommate niklas säger att jag är pophöger och eventuellt moderat. Det tycker jag bara är en så tragisk åsikt. fast igår funderade jag på det ganska länge och kanske har han rätt. eller kanske borde jag i alla fall vara moderat. för egentligen har jag sålt ut för länge sen. jag samarbetar med sonet som ligger rakt under MTG och som är ett fett kapitalistiskt bolag som äger halva mediasfären i sverige. jag skriver för en viss tidning som inte är sådär jätte PK och kanske eller kanske inte är ett bra underlag a.k.a förebild för en viss målgrupp. jag driver ett aktiebolag som försöker dra in så mycket dough som möjligt. jag betalar ingen tevelincens (eh, for the record äger jag inte heller någon teve. eller radio). mitt politiska alibi just nu är bara att jag är med i rädda barnen, amnesty, greenpeace och alla andra organisationer som man blir uppraggad på stan av (därmed också telenor). och det är inte ens något politiskt ställningstagande. jag kan inte definera någonting i mitt liv just nu som stärker mig som aktiv vänster. bara att jag har vissa "vänsteråsikter" och att jag "sympatiserar med dom som har det sämst"... det är fanimig fattigt. och nu är det snart val och man måste rösta på något... efter niklas smärtande utlåtande att jag inte är vänster så lutar det väl åt ogiltig röst... igen... (1998 röstade jag på ett anarkisttecken) men då är man väl mot demokrati... kanske är de det jag är. uppenbarligen är jag en bad bad person i alla fall. en som inte ens borde få rösta. skjut mig

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fan att det skall vara så hemskt att rösta blått! Visst de har många dåliga åsikter och få kan identifiera sig med de de moderata politiker man ser och hör i media.
Men att låta sverige sjunka än djupare ner i bidragsberoende och andra former av "hjälp mig staten för jag är så liten och dum och klarar ingenting själv" istället för att försöka stödja och uppmuntra folk som tar sitt liv och saker i egna händer och skapar välstånd & arbetsmöjligheter för sig själv och andra. Denna fråga tycker jag är mycket viktigare an alla andra dumma saker som moderaterna än kan säga.

Mvh. Tydligen en mycket dålig person. Kanske skottpeng på? Eller?

tisdag, 22 augusti, 2006  
Blogger Dansk Skalle said...

jag är inte nasse dude

onsdag, 23 augusti, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home