söndag, september 03, 2006

Moviestar

Idol är så jävla bra. Det är det bästa som går på teve. Jag tänkte att jag skulle ha ett progam som hette Moviestar och där man ska provspela för en film och jag sitter i juryn. Men jag är nog alldeles för snäll. Alla skulle få vara med, bara man inte var för ful. Eller, det är okej att vara ful fast ska man exponeras för en miljon människor är det nog säkras för en själv att man ser ganska bra ut, annars kommer man få så mycket skit.

Men så tänkte jag vad skillnaden skulle vara mellan Idol och Moviestar. I Idol måste dom ha utstrålning och kunna sjunga. I Moviestar måste dom ha utstrålning och kunna spela. Det borde väl vara samma sak. Jag tror man kan lära dom flesta att spela. Då borde man väl kunna lära dom flesta att sjunga också? Det är roligt att kolla in freaksen. Typ "Love hurts" i Göteborg och japanen som sjöng "Wonderwall". Men det är roligt att titta på dom som är bra också.