måndag, november 20, 2006

Bright lights, sthlm city


Korta söndagsreflektioner:

HIF fick en underbar start i royal league idag. Vilken jävla lag. Nästa år vinner dom.
lovar

Jag svarar inte på okänt nummer. vägrar. problemet är att av någon outgrundlig anledning har emil hemligt hemnummer. som om han och filippa skulle bli nerringda av fans och stalkers. big risk. okänt nummer nr 2 är nic schröder. man han har vettet att slå bort hemligt och ringa upp igen med öppna kort. word. annars är det alltid jobbiga människor som vill att man ska göra jobbiga grejer billigt. eller banken. eller DN.

men! om man är hemligt kär i mig och hittar denna blogg så blir det ju jättetrevligt. då kan man spionera på vad jag har för mig utan att behöva ge sig till känna och utan att jag har en aning. och om man sen träffar mig på tunnelbanan eller någon wannabeklubb så kan man använda sig av denna information för att få ligga med mig. jag önskar att någon jag var hemligt kär i hade en blogg. jag skulle stalka, stalka, stalka

att flytta tillbaka till malmö: det ska bli gött. jag hade bra vecka i skåne nu. alla är snälla. ingen har fattat att jag flyttade bara för att bli saknad och mer omtyckt och mytomspunnen.

martin och emma gray munthe var på besök här på dalagatan för ett par veckor sedan. vi åt gräddbullar och pratade om film, manus, institutet och bransch (det var i o f s i en intervjusituation så det var mest emil och som fick komma till tals). men jag fick ett väldigt fint intryck av båda två. nu har de gett sig in på marcus birros kulturbidragsdiskussion som är en komplicerad men intressant diskussion. jag har till skillnad från linda skugge inte riktigt tagit ställning ännu. men återkommer om det.
kolla sålänge:
http://marcusbirro.se/bloggen/