torsdag, juni 26, 2008

heil guiden

ikväll ska jag på "smygis" i folkets park. givetvis bara för att supportra att ada på mitt förlag xpublishing blir intervjuad

en sak jag har gjort idag förutom att läsa två filmmanus är att förbereda mig för en bokbeställning på adlibris. jag ska beställa per petterssons "att stjäla hästar" och sen funderar jag över en rad böcker: martina lowdens "allt" som jag säkerligen aldrig kommer orka läsa. jag orkade inte ens läsa hassan loo sattarvandis "still". och sen var det margarets wilds "jinx" som gunnar tipsade om för länge sen. sen spekulerar jag även kring om jag skulle vilja ta mig igenom röda rummet. och som ett wild card något av ulf lundell, nu när jag tog mig an björn ranelid. om inte annat (dvs att jag gillar det) så för att kunna häckla med rätta.

mest av allt (förutom vad som helst av monika fagerholm) vill jag läsa destruktiva kortromaner av unga vuxna, men ofta dom finns då