måndag, september 22, 2008

bok

Jag har känt viss press att komma igång ordentligt.inte bli den som bara orkade debutera och som blev bitter på att han inte blev rik och inte orkar lägga ner mer tid. Och det är inte så lätt att ge sig själv tid. Jag lyssnade när camilla läckberg sommarpratade.hon hade barn och jobbade heltid och skrev när det finns dom där få timmarna emellan allt annat. Sa nej till mycket skoj, till många vänner och skrev fast att hon inte kände för det. en bra bok tycker jag inte att hon skrev, men det tyckte väldigt många andra.

Men vad fan tror man egentligen? Att den ska skriva sig själv? Att alla andra suger och att man själv är fantastiskt? Att man ska kunna skriva ”en ny (valfri bok)”.

Jag har blivit lite teknisk. Börjar med det obligatoriska skelettet, storyn, och jobbar mig sen innåt, rakt in i hemligheterna….sånt sug nu, holy cow

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det enda tråkiga var ju att läckberg verkade så jävla bitter över allt hon "missat" när hon skrivit..
love,h

tisdag, 23 september, 2008  
Blogger Dansk Skalle said...

sant
och hennes röst var så skör att jag trodde hon skulle upplösas närsomhelst

onsdag, 24 september, 2008  
Anonymous Anonym said...

Hon skrattar iaf hela vägen till banken! /mona

måndag, 29 september, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home