tisdag, december 21, 2010

Hello

p.g.a av #prataomdet så började jag läsa gamla inlägg på bloggen om jag hade #pratatomdet. men det hade jag inte, inte direkt iaf. däremot påmindes jag om en fest i trollhättan där gubbsen (inte nödvändigtvis så gamla) tafsade på unga kvinnliga filmarbetare på ett jävligt äckligt sätt. och så kom jag att tänka på att filmbranschen är fylld av otroligt många om inte vidriga så åtminstone ocharmiga & osköna människor som tror att dom är bättre än andra, och som inte bangar att utnyttja sin inbillade makt. ser jag nåt sånt i göteborg så kommer fan huvuden rulla.

en annan sak jag tänkte på när jag gick igenom gamla inlägg var att det ändå var en rätt hög nivå på texterna, och att texterna på bloggar i allmänhet höll en ganska schysst litterär nivå - och att twitter har dödat allt det där och bara förvandlat allt till punchlines och länkar till någon annan som pallar anstränga sig för att säga något.

och de allra populäraste bloggarna (om man kollar från bloggportalen) innehåller mest bara facebook updateringar typ "Vi plåtar för fullt här! Så cool sminkning. Nu sminkar Tyra om mig, dags för glitter!"

novellix tror att kortnoveller ska få människor att läsa litteratur stället för att facebooka på sin iphone, men vem fan ska skriva skiten??

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

martin hjern, vi träffades för några år sen på ett Tempo vi var lika obekväma på. jag sa att jag hatade svensk film, jag såg på dig att du hört den förut. något år senare såg jag fjorton suger mitt i natten på trean, tyckte den var bra, såg ditt namn, kom ihåg kvällen och ångrade mitt uttalande. efter att ha läst om odjuret idag googlade jag dig, och fan. fan vad bra du är.

tisdag, 18 januari, 2011  
Anonymous Martin said...

oj, tackar! det tar jag till hjärtat!!
(och kul att få det bekräftat att nån sitter uppe och kollar fjorton suger kl03.30 - TV3 FAVORIT TIDPUNKT ATT VISA DEN PÅ)

onsdag, 19 januari, 2011  

Skicka en kommentar

<< Home