lördag, januari 24, 2009

mammut


jag såg mammut igår och tyckte den var fin, berörande och underhållande. babel-light i dess allra bästa bemärkelse eftersom det fanns hopp, eftersom folk inte hade gett upp, eftersom jorden ännu inte gått åt helvete. inte så drabbande eller nattsvart, vilket var skönt, man slapp käftslag som i lilja 4-ever (som visserligen också är väldigt bra). bra karaktärer, fint foto och grymt vackra miljöer. man kan identifiera sig, götta sig lite, bli lite förbannad. lite som filmen "the beach" som jag egnetligen inte tyckte var så bra, men den var underhållande, tankvärd och gripande.

ibland är det skönt när filmer inte är fantastiska (då kan man kanske identifiera sig lite för mycket, eller får lite för dåligt samvete) utan bara väldigt bra!

se den!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

yo nigga..hur är läget? hur går det allt?

lördag, 24 januari, 2009  
Anonymous Anonym said...

Yes muchacho..min mail stämmer. Maila på och jag skall läsa.
Ses gärna snart, nästa vecka passar perfekt. Bara att plinga. du har mitt nummer. Hoppas att allt är bra annars men träning och livet. hälsa emil.
gött med blogchat =)

Peas out

måndag, 26 januari, 2009  

Skicka en kommentar

<< Home