onsdag, oktober 18, 2006

Ny filmkonsulent - jippi

Lisa Ohlin blir ny filmkonsulent efter Marianne Arhne. Intressant. Hon har ju faktiskt regisserat långfilmer för bio. Och hon har inte misslyckats heller. Teveserien Nattens barn tyckte jag var helt fantastisk när den kom. Veranda för en tenor råkar gå på teve ikväll så då får jag reda på om hon fortsatte vara bra. Om hon kanske inte alls borde vara filmkonsulent, utan regissera filmer istället...

En annan grej. Har jag fel när jag påstår att endast två filmer som kommer bio i Sverige i år är regisserade av elever från Dramatiska Institutet? Lukas M och Mårten Klingberg. Är inte det en låg siffra för den näst dyraste utbildningen i landet? Eller ville jag bara komma fram till att Kjell Grede är en tönt?

UPPDATERING:
Jag blev helt generad av Krister Henrikssons överspel i Veranda för en tenor. Tyckte det var pinsamt och påminde om någon gammal 1800-tals film jag aldrig sett. Sen hörde jag att han fick en guldbagge för rollen. En riktigt go reality check på vad som anses bra spel i filmsverige: A-r-t-i-k-u-l-e-r-a, spela full och ond, var sjuk och döende, säg "huhh" eftertänksamt efter varje mening... bla bla bla. Ingen skådespelare som jobbar med mig kommer någonsin få en bagge. Jag bara säger det. Sorry.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hendriksson e ju helt jävla makalös i en veranda... kan inte förstå att du tycker han spelar över. Kolla på amerikansk film

torsdag, 19 oktober, 2006  
Blogger Dansk Skalle said...

tönt

torsdag, 19 oktober, 2006  
Anonymous Anonym said...

ta me persbrandt så blir det en bagge

torsdag, 19 oktober, 2006  
Anonymous Anonym said...

bara kör persa så fixar de sig

fredag, 20 oktober, 2006  
Blogger Dansk Skalle said...

jag vågar lova att jag aldrig kommer jobba med persbrandt. han är ett svin

lördag, 21 oktober, 2006  
Anonymous Anonym said...

Men alltså, har du SETT Sex, hopp och kärlek? BEYOND överspel.

(Jag började förresten böla när tjejen och killen från Fjorton suger dök upp i Du & jag. De sopar helt ärligt talat mattan med samtliga andra inblandade skådisar. De stal hela showen på två nanosekunder.)

fredag, 27 oktober, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home