fredag, oktober 13, 2006

NYC hipsters och producenter och whatever


ok en snabb update på hur det går

scott på IFC gick igång på på vår feta pitch (detta är första gången vi pitchar, känns som att vara med i en film om hollywood, blir helt full i skratt hela tiden), fast han har producerat harmony korines grejer så han verkar sjukt suspekt. lite så gubbigt hipster utan grunder. har nån pretto filmtidning om indie whatever.
sen gillade jag killen på Hart Sharp som fan. speciellt jag, eftersom han producerat min favvefilm no 2 "you can count on me". han var mer så "ni är hipsters och alla kommer slåss om er", och vi var så "ja, så kommer det nog bli."

så kommer det nog bli.

Anikah på Focus Features var kanske den mest tveksamma. hon gillade pitchen men jag tror hon var lite osäker på oss. men låt mig bearbeta henne så har vi hela den amerikanska marknaden.
focus fucking rules
jo

vi var på vice fest ikväll. helt seriöst var det exakt som en nöjesguidenfest i malmö. exakt. riktigt bajsnödigt alltså, sorry NG lovers, och NG attenders, men det funkar inte att alla låtsas vara hipster och kollar sig över axeln. det är skittöntigt. fast det var gratis sprit hela kvällen i nyc och real celebrities
inte bara nån i the ark.
big differens

nu är jag såhär.. zzzzmalmö, flyttar till sthlm indie hipsters och så nyc, williamsburgh well well, it's all the same. det är samma grej överallt. helt totally skitsamma
men jag gillar det här
seriöst
jag stannar