torsdag, september 20, 2007

Inspelning: Bashtuuuuu!

vi har fått förhandsstöd av filminstitutet till bashtu. det är sjukt coolt.



förutom producent har mina arbetsuppgifter på inspelningen sett ut såhär:

VECKA 1 - mest regiassistent
VECKA 2 - allt på spanska, alltså inte regiassistent. blev nu b-ljud. väldigt uppskattad.
VECKA 3 - kalle fick ett infall att vi behövde en scripta, jag tog på mig uppgiften den 17:e september. tröttnade på eftermiddagen och övergick till att se till att manuel fixar 180 grades vinkeln. äsch ni vet den där regeln man lär sig på dramatiska institutet att man ska filma från rätt håll så skådespelarna tittar åt rätt sida av kameran.


Nu i slutet av vecka 3 har jag mest gått över till att vara ståuppare och rätt mycket ljussättning. det är en intressant syssla, kanske min bästa arbetsuppgift ännu så länge.

Men oavsett vad jag gör på inspelningen så tycker jag att det viktigaste är att puta, suga in kinderna och se till att vara beredd när jesper eller emil är framme med kameran.


Det är trots allt ju det jag gör bäst