tisdag, november 13, 2007

sing along with the common people

jag reste till tokyo utklädd till stakka bo anno 1998. det är vansinnigt. det händer så lite i en tid som sägs vara så progressiv; modebranschen. fortfarande chloë sevigny med midja i american psycho, det var 2000. om nu fashion stavas facehunter och tonårs vice-fester på mosebacke i stockholm eller på en konstutställning i shibuja i tokyo (fashion week förra veckan ju). jag vet inte. men det tråkar ut mig.

men så då tokyo.otroligt.jag är så död nu. jag behöver semester.

om och om igen sa jag till julie "you're so pretty, you're so pretty" fast hon inte var det.jag gillar det, jag älskar det.snygga människor är så fruktansvärt patetiska.och sen då flickan på restaurangen som bott i seattle i ett år och inte visste vem kurt cobain var.
jag dör så underbart!
och på handen, ett brännmärke där jesper fimpade en cigarett för att jag inte tog med mig filmkameran när vi gick på hostessbar i beppu.men jesper, det var lika bra, det går inte att skildra sånt på film.
film är bara film, inget mer

imorgon ska jag skriva ännu en krönika till filmnyheter.se, den förra var lite pinsam. alltså det är så ointressant att läsa.och asså herregud jag måste sluta skriva här. det slutade handla om film för två år sen.

jag ska starta en ny blogg.
en blogg för bara mig.
martin.... - you'll never watch your life slide out of view,
and dance and drink and screw,
because there's nothing else to do....................

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

How many special people change?
How many lives are living strange?
Where were you while we were getting high?

ska försöka framkalla julie-bilderna idag.....

tisdag, 13 november, 2007  
Anonymous Anonym said...

..och det där med tandvärken. hade inflammation i vänstra käken, en tand som jävlades ordentligt. har påbörjat rotfyllning á 4000 pix idag på akuttandvården (tur vi inte hann shoppa så mycket). när alkoholen uteblev igår kväll gjorde det så sjukt onte alltså. kunde inte sova.

tisdag, 13 november, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home