torsdag, oktober 19, 2006

Filmkrönikan får... en marre

Eventuellt kan man påstå att jag är lite partisk eftersom vår film blev sågad, men here it goes:

Fy fan vad filmkrönikan suger hårt. Hade det inte varit så att jag är en smula filmintresserad och inte har någon fjärkontroll hade jag bytt efter tre minuter. Alltså, seriöst, hur sugen blir man på att gå på bio när dom sågar allting. Till och med det dom inte sågar får stå ut med tomma stonefaces och totalt brist på passion. Det är ju helt sinnessjukt att det läggs femton minuter på Djävulen bär prada där dom inte ens gillar filmen. Först får vi höra att den inte är bra, sen hyllas Meryl Streep och sen får vi reda på att vi inte ska se den, för den är bara okej eftersom Streep är bra. Och där emellan fastnar de i resonemang om andra filmer, som vi inte får reda på vilka det är. Filmkrönikan förutsätter såldes att alla deras tittare är nördar som pluggat 80p filmvetenskap och älskar att opponera sig.

På så sätt tycker jag att Groove är Sverige bästa musiktidning. Där handlar det om folk som är passionerade för musik och skriver om musik de tycker om och man blir sjukt sugen på att lyssna (ladda ner).

Mitt förslag på förbättring: Tycker Filmkrönikan att en film är dålig, så skit i att recensera den. Visa oss istället vad som är gött och vad vi ska se. Få oss att bli nyfikna. Sluta se så jäla allvarliga ut, som om det vore Rapport eller uppdrag granskning. Det är entertainment, så lighten tf-up.

Mvh
Anonym filmregissör

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

känns som om de försöker skrämma iväg tittarna så de kan lägga ner programmet. trodde inte det var möjlig att göra det ännu sämre än med orvar, men men......
däremot hypade de ju fjorton suger iunder recensionen av du o jag: " en av de bästa svenska debuterna någonsin. inget dållit betyg dau

lördag, 21 oktober, 2006  
Anonymous Anonym said...

Min Martin och jag håller helt med om din diss av nya filmkrönikan. De har ju ingen lust eller glädje! Trade-rövar. Och hur kan de jämföra ett modernt skildrat kärleksförhållande med Jane Austens kärlekstrubbel i Stolthet & fördom?! De tyckte ju inte det fanns ett realistiskt hinder för hjälten och hjältinnans kärlek. Kanske vet de inte att Stolthet & fördom inte bara är en film, utan är baserad på en 200 år gammal roman? Då var verkligheten annorlunda. Då betydde klass och pengar mer.

lördag, 21 oktober, 2006  
Anonymous Anonym said...

Jag trodde inte heller att det gick att göra värre än när jag var med sista säsongerna, men, det gick tydligen över förväntan. (Jag sitter och väntar på att det ska regna pengar över mig så att jag kan starta en egen kanal, ett eget filmprogram, en egen filmtidning, egen filmkanal, egen bokutgivning, filmimport, filmproduktion... men, ja.)

fredag, 27 oktober, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home