söndag, november 26, 2006

Stalker

Det finns en tjej som ringer och messar mig ungefär tjugo gånger per helg och vill ses. Eftersom det var mer än en månad sen vi träffades den där enda gången, och jag inte har svarat på ett enda samtal sedan dess
börjar. det. bli. lite. tröttsamt.

Igår tog det hela dock en helt ny vändning. Jag svarade inne i victoriasalen på spyan, när hon ringde från sin polares telefon. Fast jag kunde inte höra någonting. Sen skickade hon ett sms och frågade var jag var någonstans, och dum som jag var svarade jag att jag var på spyan. Sen gav hon sig till känna som stalkertjejen.

Klocken 04 lämnar jag klubben och promenerar hemmåt. Jag går via Kungsgatan ner till Hötorget och svänger in på Dröttninggatan som går ungefär hela vägen hem till Odenplan.

Där får jag ett sms av henne. Det står:
"Jag ser dig."
WTF!
Jag kollar mig hastigt omkring, men inte för länge. Vill inte uppmuntra något.
Ökar stegen något.
Drottninggatan ligger ganska öde, men jag kopplar ihop mig med ett ungt kickergäng.
Varje gång jag kommer runt ett hörn ökar jag stegen lite.
När jag kommer in på Dalagatan springer jag nästan.
Jag kastar mig in genom porten och slår igen dörren. Han kan fan inte ha tagit reda på koden! Det går bara inte.

En halv minut senare kommer nästa sms:
"en på miljonen att ses i den här fucking stan... du kutade som en galning :) i din röda jacka. sitter vid odenplan.vilka jävla miffon det finns alltså:/ hoppas du haft en nice kväll... ha re bäst. chio"

Jag skojar inte när jag säger: det ryser i hela kroppen.
gött att lämna den här stan.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

hahaha... fan va galet :D stalkers e nice ju.. ger ju en " viktigt" känsla lr något..typ. Vare nice på spyan då?

Men så länge det e en brud så är det lungt ju ;) föresten låter det som en början på en skräck film..

/ Fil.

söndag, 26 november, 2006  
Anonymous Anonym said...

haha, herregud! Det bästa var att du kopplade ihop dig med ett kickersgäng! Du får köpa en mer diskret jacka nästa gång..

söndag, 26 november, 2006  
Blogger Dansk Skalle said...

kickersgänget blev nog min räddning.
sjyssta killar med jobbig uppväxt

jag glömde en sak: jag fick ett sms inne på spyan också, precis när hon avslöjat att numret hon använde var hennes kompis.
det sttår:
"Sorry ;)skrämde vi dig? vill du träffas?"

det är tre saker jag inte gillar med det här:
1. smilys är något den onda dockan skulle använda
2. "vi", betyder att hon är fler än en
3. skrämmas och träffas i samma mening. det stämmer bara inte

hanna: jackan åker in i garderoben tills jag kommer tillbaka till malmö

måndag, 27 november, 2006  
Blogger Tungus said...

Håll dig lååååångt borta från spyan.. for your own safety.

Scary lady...

tisdag, 28 november, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home