onsdag, december 20, 2006

Jetlaged, förkyld och slem i halsen

Guldbaggen 2007 kan bli intressant, för jag menar Falkenberg kan ju inte ta hem allt, och eftersom recensenterna ätit crazypills när vår film kom är vi uträknade. Vad återstår? Heartbreak Hotel? Offside? Sju miljonärer? Fast skitsamma, jag var på galan med fjorton suger och det sög. Amanda renberg skrek fejk-hiphiphora när vi kom in och sarah blev skitfull typ elva och spydde i taxin på väg hem skarpnäck.

Apropå spy, så köpte jag en tolvårig single malt på tax free i Bangkok igårnatt. Det skulle jag inte ha gjort, för när jag kom till Budapest hävdade dom att jag hade rivigt upp förpackningen, öppnat korken och stoppat kemisk krigsföring i flaskan och så konfiskerade dom den. Jag var ganska trött och började tjata att jag ville dricka upp den innan jag gick genom security, men det rann ut i sanden. Seriöst kukigt dock.

En annan grej, apropå knark. Jag blev inspirerad att göra te idag, har inte gjort det på hur länge som helst. När jag letar i skåpen över diskbänken, som jag öppnar en gång i kvartalet eller när mamma och pappa kommer hit, så hittar jag en skitstor påse med gräs. Fast det var ju inte gräs, det var ju det där téet jag köpte förra hösten i Marrakech och som jag inte rört sen dess. Och då kom jag på att en gång när jag skulle ta en bok som trillat bak i bokhyllan, så låg där faktiskt en påse gräs som jag hade glömt bort. Det var asgammalt, helt smuligt och gick inte röka, men ändå, apropå liksom.

-------------------

Missade avsiktligt Dynganbilden i år igen. Vågar inte gå dit. Känner ingen här. Jag är helt enkelt ingen glädjespridare i Malmö. Kanske någonstans på nivå med Lukas M. Osynlig och intetsägande. Men jag ska skärpa mig. Lovar.

Emil och jag vet att vi ska måla kontoret och måste träffa vår revisor innan jul, men vi drar ut på det. Telefonerna är tysta. Jag vet att jag borde ha handlat mina julklappar i Thailand, men gjorde inte det. Så det blir det vanliga shoppingstråket på Kulla G på lördag. Jag gillar julen men har börjat avsky presenter. Kräk.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

haha klockrent.. btw med gräs ska du göra brownies, å med hash tee :x ialf soft endå.. berätta mer om erat filmmanus.. å vad gjorde du i bangkok?=)

onsdag, 20 december, 2006  
Anonymous Anonym said...

glömde säga.. välkommen tillbaka :)
/ fil.

onsdag, 20 december, 2006  
Anonymous Anonym said...

Var inte det mitt gräs som jag glömt i din bokhylla efter att vi varit stoners och rökt på i en pipa bakom bygget av Malmö högskola i hamnen och sen gick och såg American Pie 2 på bio och fnittrade i två timmar?

/You know who

onsdag, 20 december, 2006  
Blogger Dansk Skalle said...

du, det stämmer nog
men var janne och malcolm med på weeden också, eller var det bara vi?

onsdag, 20 december, 2006  
Anonymous Anonym said...

Inte Janne. Han gick på horse. Helt klart. Malxolm var ju straight edge. Han hade ett kryss på handen. Malcolm X?

torsdag, 21 december, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home