söndag, februari 11, 2007

ågust was here

hej. jo, på landet är det bara fint. det var hemskt mörkt igår men stjärnklart så det var lite kompensation. jag gick en lång promenad längs stranden, det var en massa tång och kom två hästar. vid avloppsröret ner mot vattnet satt två småkillar (bönner) och rökte. jag hade en författar-paranoia att dom skulle följa efter mig och mörda mig i skogen (sa jag att experimenterade med svamp tidigare under kvällen?) sen kollade jag en smula på schlagern, alltså gillade lärarinnan men hon hade sjukt svag röst som aldrig kommer hålla i Helsingfors.trodde hon skulle börja gråta. sen började jag titta på "så som i himlen", har inte sett den. det var cp-segt och dåligt och jag stängde av efter halva. och just det, dagens händelse: läser jonas hassen khemiris "montecore" och den är så jävla bra!! brukar sällan bli avundsjuk på andra filmregissörer om gör bättre filmer än mig, men folk som skriver alltså...där för jag ett skitsnackande krig mot de flesta, alla suger så hårt etc etc, men montecore, så fin...så det är bara att gratulera pojkspolingen
--
det var nån som sa en rätt befriande grej till mig iförrgår, att: ”jag har inte någon hobby utanför mitt jobb”. och han sa det inte ursäktande, utan konstaterade det. ”jag prioriterar mitt jobb.” det är sällan man hör det bland kreativa yrken, speciellt i skåne. kanske är det vanligare i sthlm?men det är på något sätt fult att prioritera sitt arbete, och att vara sitt yrke. och inte för att jag skulle vara det, men så fett trött på soft, skönt och chill och "höhö jag jobbar hela tiden har inget liv" "coolt jag också"