söndag, mars 11, 2007

the greatest city on earth

19.33
jo! caroline har återuppstått på skunken! läs! dåligt smink alltså.crfn menar jag givetvis

(personen på bilden är inte andreas)

Jag borde skriva en uppsats om helsingborg. i en glansig tidning. Det är så fantastiskt alltså. 1: det är fint, vackert. Norra hamnen blev otrolig, en dröm.stranden ligger inne i stan! Inne i stan!! Tänk coney island. +En borg mitt i centrum och en staty (med häst och svärd) på mannen som räddade oss från danskarna. 2: stolthet. Alla i helsingborg är i första hand helsingborgare. Alla älskar helsingborg. De som flyttade därifrån och snackar skit är bittra losers som har misslyckats. och helsingborg är emot misslyckanden. alltid mot segern är mottot, men med en lätt reinfeldt touch, you can be anything you want.

Jag var ute igår. Först på avskedsfest med seb som flyttar till argentina. melker och jag bäddade ner en bokhylla i jills säng. Förlåt, sånt jävla rydebäckbeteende, europas största villaområde, ni fattar va?ni vet varför vi gör det.upproret…Sen zoobar. i baren stod en snygg lite äldre kvinna. Hon var ljushårig,ensam och spanade åt mitt håll. Vi hade ögonkontakt i fyrtiofem minuter.när vi gick ställde hon sig bredvid två ärrade krögartyper. Hoppas hon hade en fin kväll.förlåt att jag inte låg med henne. På dahlbergs var det sköna brats. naturliga liksom och så gymnasiegussar då.jag snackade ledigt med folk som jag inte kände igen, som jag borde känt igen. Vi ditchade större delen och gick till tivoli. Andreas karolussen har precis knäckt nyckelbenet. En knota sticker ut rakt ur axeln.jämrar han sig? Nej.helsingborgare jämrar sig inte. Helsingborgare dricker turkshots. ochAlla var glada därinne. Alla var skitglada, jag lovar.”hänger det bara artonåringar på tivoli”? Jag vet inte kanske..men i såfall gillar jag artonåringar, mer än t.ex mediafolk, posörer, blaséeeeee, modevisningar,fashion och dryga motherfuckers. Halva fjorton suger hänger på tivoli.alltså bokstavligt.

Det är mitt hem, helsingborg, (och tivoli). Jag gillar att dricka tequilashots och sjunga med till alice cooperlåtar. Jag gillar att vifta med armarna högt uppe i luften, knuffas med finniga hårdrockare i toakön, dansa genom att bara låta kroppen falla in i människor, bli upplyft, skrika känn ingen sorg för mig göteborg och hångla med fula gothare utan att bli äcklad.det är ju party.analysen väntar ju ändå på måndag, den går ingenstans.

Mellanstads mentaliteten är the shit.att inte gå och vänta på att något nytt ska hända, att inte tillförlita sig på andra, nykomlingar. Sund patriotism, the pledge to helsingborg, det är ju amerika..precis som att new york inte är usa, eller san fran, så är sverige inte stockholm eller malmö. Stockholm och malmö flyr man till, man flyr in i något, ett hörn, en glasburk och letar efter illusionen av hur grandiost ens liv skulle kunnat ha varit om fler folk kände till en, om gruppen blev större, ”valmöjligheter och vernisage”…och man tänjer på gränserna för vad skulle kunna vara poängen.. snart kommer det, jodå känner det på mig, snart vet jag, snart har jag svaret, hittade det på metro, nej retro, men det var på väg bort i alla fall, det var mitt i språnget, det är:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

word!

söndag, 11 mars, 2007  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker det är fint när folk gillar saker. Folk borde gilla mer, och dissa mindre.

måndag, 12 mars, 2007  
Blogger Dansk Skalle said...

det tycker inte jag

tisdag, 13 mars, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home