måndag, mars 05, 2007

yrväder... nämen vännen

Hey milla! select model management....remember? still thinkin about you..

22.45
apropå det där att jag hatar sverige, malmö och mitt liv. så är det inte. no worries. faktiskt inte. jag mår fint. "kultur" gör mig så trött bara, jag är inte skapt för sånt. jag är ingen konstnär. och föresten gillar jag malmö mer än jag gjort på flera år. alltså för ett år sen, hatade verkligen! nu: gillar. jag är inte gnällig heller, inte en chans. jag är snäll, rolig och har glimten i ögat.alltid.24 timmar omdygnet.jag är faktiskt äckligt trevlig. ja, just det 3vlig!!!! och glaaaaaad och ödmjuk och inlyssnande och trevlig och rolig, typ ståuppare och och och och glimten i ögat och och och sådetså

20.25
lyssnar på en martinez mixtape jag fick av linus för länge sen. alltså så sjukt fet!!! just nu: trentemöllers "friday"-remix...loves life

stod framför spegeln i lördags och frågade: vem är du? men helt allvarligt: känns som att det är något jag skulle ta tag i.. konkret alltså..jag har glömt nåt, helt säker
--
jag tänker så, kändisar.. dom får en storhetstid, sen aldrig igen. en platta är den fetaste någonsin. eller en film. eller ett teveprogram, eller en bok, whatever. sen spelar det ingen roll att dom fortsätter vara grymma, för det är över. överaskningsmomentet never comes back. cashen flowar i bästa fall, eftersom alla älskar, men aldrig någonsin igen kommer någon resa sig upp och vara först av alla med att säga "mästerverk!!!"
--
helgen ja. i fredags var jag hemma hos linda och hade förfest och sen gick vi på deluxe. jag köpte drinkar och var full. gick på toa ganska ofta och kollade om jag var snygg fortfarande eller ej. vid halv tretiden kom jag till nån slags gräns där jag blev osäker. var lite väl blank och tomögd. sen stannade jag ju såklart till dom stängde men kände hur självförtroende snabbt föll i botten. sen hade jag planerat att vara ghetto också, deffade på gymet halv nio, hade mina guldiga hummelbyxor, en för stor t-shirt och tröja med hoddien uppe, men det jag fick liksom inga props.inte ens jävla wigger... sen sånt som vanligt träffade nån jag inte visste vem det var, och ja det där med fulheten, men det har jag ju redan skrivit.

sen lörda var jag på påbesök med caroline och skejtade ner till tant gertrud med dj cry. där fick man disco av hanna och drinkbiljetter också. efter fyra drinkar var jag inne på toa och kollade fulhet, det såg inget vidare ut, men mest för att jag var trött & helt mörk under ögonen och lite så glåmig hy. alltså torr liksom. och röda ögon. och lite ihopsjunken. insåg att ingen skulle vilja ha mig, och det var ganska befriande. sen då skejtade till retro där det var för mycket kö och sen photosession i ett gatuhörn med ladde, caitlin och linda. och sen efterfest hos ladde till morgonen. solen sken när jag vaknade & jag blev väldigt lycklig. en otroligt skön söndag.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Alltså Martin, Bengt! Och du gillar ju inte ordvitsar, du måste ha ljugit om att mina På Spåret-skämt var bra...?

måndag, 05 mars, 2007  
Anonymous Anonym said...

Där ser du, det gäller att hålla ut, för det snygga kommer tillbaka!

måndag, 05 mars, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home