torsdag, juni 28, 2007

mina armar

UPDATE:

roger wilson om "så värt"
"Stillsam vardagsrealism där allt viktigt verkar sägas i pauserna och tystnaderna. Är mitt inne i boken, och slås av att det förstås är lite extra lustigt att huvudpersonen i boken, Aron, påminner så mycket om huvudpersonen i årets Helsingborgsskildring på bio - Hata Göteborg. Även här är det den där tysta, observerande killen i händelsernas utkant som är berättarrösten. Och det blir bara bättre och bättre ju mer jag läser."
http://www.rodeomagazine.se/gastblogg.php?guestbloggID=479&Blogg=7

arbetarbladet:
"Det är en vardag alldeles exakt fångad av Martin Jern som skildrar den osentimentalt och med stort allvar och en hel del ömsinthet. Han ser den som den är, alldeles vanlig men också alldeles full av stora känslor."
http://www.arbetarbladet.se/rec_result.php?id=543833&avdelning_1=111&avdelning_2=161

och hahahaha smålandsposten, alltså wtf?!skriven av nån som just fyllt femton?
"det är en fjortisbok, men den är inte urusel."
"Trots att boken dör i mitten finns det något som gör att jag vill läsa ut den."
http://smp.se/article/833439_183-238-0-0

IMORSE:

hej alla. nu har jag haft semester. för er som är intresserade ligger det en miljard bilder på facebook från sandhamn. jag vet att jag lovade, men det blev facebook ändå, jag kan inte stå emot.

sitter och kolla på nics sommarlovsmorgon, tvättar, det är mulet ute. det blir inget roskilde, fucking snodde min biljett, men jag återkommer om det. alltså the party is wasted on the young är rubriken, kommer i nästa vecka

borde skriva en roman om mina armar, älskar dom. (snodde den här bilden från margrets blogg.)

och en kommentar till sfi's "nya" bidragsteknik kanske vore på sin sida. synd att filmpolitik gör mig så jävla trött bara. alltså pallar inte. sfi betyder ingenting för mig längre. bara en liten liten chans att få cash, bidrag, gratispengar, allt annat med sfi är bara zzzzzz

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

INGEN ROSKILDE!!!??? wadafuck!
Du menar att jag ensam ska behöva tackla amigo-olas babbel?

torsdag, 28 juni, 2007  
Anonymous Anonym said...

"Jag gillade också Var är Alaska, verkligen. Ska läsa Kieri snarast, älskade hennes två tidigare.
Har själv just läst Så värt av Martin Jern. Den var otroligt bra, något av det bättre jag läst tror jag. Jern har en helt egen stil och skriver grymma dialoger. Skrattade och hade ångest om vartannat." från bokhora.se

torsdag, 28 juni, 2007  
Anonymous Anonym said...

jeppe, Amigo-OLA loves you.
Men Marre skärp dig, alla ska ju me!!!

torsdag, 28 juni, 2007  
Blogger Dansk Skalle said...

"Jag och Carin Jonsson skickade tillbaka anmälningsdelen med våra namn. Om det var dina ber vi om ursäkt. Carin skriver numera musiksidan och båda vi gör alla kändisintervjuer så vi kommer att kunna göra mycket jobb på festivalen."

torsdag, 28 juni, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home