tisdag, juli 31, 2007

en demon kan inte dö

Jag har alltid haft väldigt svårt för auktoritärer. har alltid spottat på dem som står över mig (och jag hoppas att nästa generation kommer att göra samma sak mot mig.)Jag kan inte säga att Bergman betydde något för mig, förutom att han var en symbol för allt som inte hade med mig att göra, eller vad jag har velat ta vägen. det gamla. han skapade trender för 50 år sen. varför ska jag inspireras av honom liksom, folk har följt hans väg sen dess, det är mainstream

Jag har sett en film, Sjunde inseglet som jag tyckte var bra. Kanske skulle jag gilla hans andra filmer också.kan tänka mig att han kommer bli mer intressant nu när jag känner mig mer avväpnad. Och eftersom nästa film vi ska göra är otroligt mycket mer ambitiös än de tidigare så kommer jag nog behöva hjälp denna gång med inspirationen.kanske av bergman. kanske av nån annan. kanske överraskar jag er.

dansk skalle tror jag har samma effektivitet som bergman. Vi vill göra mycket. Hinna mycket. Testa olika saker.Inte bara göra en film vart tredje år på rutin. inte vara feg

angående festen på luftkastellet i lördags:
Eftersom det var två kilometers kö utanför debaser i lördags så fick vi ta en taxi till luftkastellet istället. och liksom… det slog mig hur bra jag ändå trivs på jeriko och debaser (och f12 och trädgården och spyan), och hur jobbigt jag tycker att det är på ställen som crown och slakthuset.
Jag gillar inte den flåsiga stämningen.
jag älskar klubbsegregationen.den finns av en anledningö.

dom spelade tyvärr ungefär samma musik som i vinylbaren på tivoli.pöbeln…jag vet inte vilka pöbeln är, kanske är det jag, men killarna (där var mest killar) som sökte till klubb goa och big brother utan att komma in för att de var för aggressiva… dom var där.och det spelades alice cooper och nirvana. men ändå. det var fett. det var party. det var som en fet lördag och de
som lyfte festen på luftkastetllet (för mig) var samma personer som lyfter fester på jeriko.

Varför betala 170 spänn liksom