torsdag, juli 05, 2007

roskilde

fuck jag hade lovat mig själv att åka på Roskilde i sommar, verkligen lovat. eventuellt ville jag bevisat något, en tes, att partyt is wasted on the young, men nu blev det inte så. Först hade jag en biljett som visade sig vara falsk, sen gav mig mitt smutsiga mediajobb på solo en ny chans med två ackrediteringar, varmduschar och allt, men två brudar på tidningen snodde dom.om dom nu överhuvudtaget kommer dit på sina stilettklackar så kommer dom ändå bara intervjua den fete i sahara hotnights eller nån av dom dryga brorsorna från borlänge…

skitsamma.

det handlar ändå om jakten efter partyt. nedräkningen har börjat.so to speak. det var sju år sen jag var på Roskilde senast. första gången var i mitten på 90-talet när jag var sexton år. Jag hade keff flagga, rökte svart afghan, drack den äckligaste och varmaste ölen och vinglade omkring på typ konserter, typ björk, laurent garnier, sayer, machine Head, red hot, flaming lips, LCD Soundsystem, asså samma som spelar iår. fick jag hångla så hade jag bara tur, kunde omöjligen förvalta intrycken. plötsligt var det söndag och jag åkte hem skitig och bakfull och kom inte ihåg något veckan efter, utom att det hade varit ”kul”.

det finns en saying, youth is wasted on the young, men alltså fuck youth. Jag bryr mig bara om festen. och den slösas fett bort på finniga tonåringar som borde nöja sig med malmöfestivalen eller fritan i tio år till. seriöst.

så här är det: för att bli en äkta social människa så måste man förstå sin roll i samhället och vad man kan tillföra det. det kan man inte som smutsig tonåring.då ser man inget värde i sig själv, inte som nu. nu kan jag inte bara se värdet i festen för mig själv, utan även för andra.jag kan tillföra något!!!!!!

och var är jag nu?

3 Comments:

Blogger Unknown said...

Man skulle tydligen skicka tillbaks någon del av ackrediteringsjäveln för att få den "riktiga" ackrediteringen. Men nästa år marre då ska vi dit.

OLA

torsdag, 05 juli, 2007  
Blogger Princess said...

Nej... nästa år åker vi till Glastonbury. Roskilde e shit. Tänk vad blöta och sunkiga alla e just nu. Du behöver inte va ledsen det finns säkert nån skön festival runt SThlm när du kommer, typ Träslöjdsfestivalen, Power Meet, Drakfestival...

fredag, 06 juli, 2007  
Anonymous Anonym said...

meh kom igen..
det finns ingen fet i sahara btw

fredag, 06 juli, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home