söndag, september 23, 2007

Söndagsensamhet, förlorad bla bla

blod svett & tårar på ett kassettband hösten i nian. och jag tänker fortfarande på att jag borde vart mer lyhörd, jag har alltid haft sån jävla potential att förstå människor, har alltid kunnat ge så mycket mer

Leah, en stenad trettonårig tjej på andra sida stängslet innanför footballplanen på benjamin franklin jr high 1991. Hon fick en kram, men hon behövde något mer. något hon såg att jag hade i mig, men som jag inte kunde ge

Ett radhus på Gustavslund, femhundra meter hemifrån. en person som jag borde kommit nära, men inte gjorde. Jag satt sen kväll lutad mot hennes vägg,rökte och väntade. Just precis den enda kvällen av alla kvällar jag var där, var hon borta, och det ögonblicket kom aldrig tillbaka

En natt vid färjorna till helsingör på knutpunkten med hanna.ja ba: jag är kär i dig
En natt hängande i baren på teaterkatten med anna. Ja ba: jag är kär i dig
En natt på fest på kullagatan med kajsa. Jag ba: jag är kär i dig
En natt i skogen utanför laröd med sara, ja ba, viskar: jag är kär i dig
En fest i ramlösa, sex björnebrygg med emma, ja ba: jag är kär i dig
Nyår hos daniel, med carolina på stan, ja ba: jag är kär i dig
Och sen Tio år senare, på en telefonsvarare i bagarmossen: jag älskar dig

Tre tysta nätter med veronika 2005 liksom tre förlorade år med jonna från -88, mer självförtroende men samma sak, höll tillbaka mig på exakt samma sätt
En blick på en gata i london, en kyss, sju brev från jessika, en nyår med anna, ett nyår utan sara i malmö och alla missade chanser med carolina, långt långt innan det verkligen var försent.
En cykeltur mitt i natten till sara i barkåkra, en halv minut med hennes syster över kyrkogården ett år tidigare. en fest tre veckor senare: jag ville bara

när Sarah ringer sitter hon på tåget till helsingborg från laholm och säger att hon redan är på väg,vi har känt varandra i två dagar. Ett halvår senare: samma blick när hon möter mig i paris, och tårarna efteråt, år efter år

svartklubb och en kyss på gatan utanför, Benen i kors på golvet i köket på falsterbogatan när jag precis har flyttit hit, en kyss, ett telefonnummer långt bort som ligger i flera år på skrivbordet, som jag tittade på ibland.

Ett nattbad för två år sen, disa på en tunnelbana från debaser, coca cola veins på marie laveau. allt kommer tillbaka till ett möte en sen kväll på en bänk vid regnbågskiosken, det måste vara 1994.
Efteråt: en utskällning som var så fett värt det

Och det har alltid varit värt det

Ändå har jag inte kvar något av det

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag tycker du är fin.
ska du med till paradiset i öst och dricka vodka med japansk-50-redbull-medicin eller?

tisdag, 25 september, 2007  
Anonymous Anonym said...

Var inte du typ 10 -88?

torsdag, 27 september, 2007  
Blogger Dansk Skalle said...

första gången jag var kär, förutom i dagisfröken på kobjer1981, var 1983. det var vemdalen. vi var fyra år och rymde från barnpassningen. mamma och pappa hittade oss någon timme senare. vi satt i badkaret på hotellrummet.

torsdag, 04 oktober, 2007  
Anonymous Anonym said...

fint

måndag, 26 november, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home