onsdag, november 14, 2007

m. jern - banal kultur

ah TV4-eftermiddag igår... dawsons, 70s show etc sweet. så kallt. läste två böcker också, ungdomsböcker: per nilssons "svenne" som vann augustpriset för året och mårten sandéns "en plats dom kallar lyckan". jag gillar ju inte per nilsson men det var nog hans bästa bok, den var ju åtminstone spännande, typ som en deckare. sen gillar jag inte att han alltid har samma töntiga dramaturgi och att det känns som att det är kalle blomqvist på 60-talet. mårten sandéns bok var ganska fin men den handlade om absolut ingenting. sen är jag rätt trött på romeo och julia berättelsen och varför måste det alltid vara så extrema förhållanden.. men både var ändå helt klart läsvärda. "svenne" är ju värd mycket för bara ämnet, typ viktig bok.

årets film såg jag på flyget till tokyo: På smällen. Asså jag visste ju att jag skulle gilla den av att bara läsa synopsis, men den var så fiiiiiiiiin, så varm, så riktig. jag älskade den. ÅRETS FILM! sen såg jag en halv annan film "hot rod" - den verkade riktigt bra

ah nu måste jag dra. sitter på seven eleven förstår ni.på södra förstadsgatan. mitt nya kontor.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

välkommen hem baby!
/Hanna

torsdag, 15 november, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home