onsdag, november 28, 2007

no future

framtidsångest är sån farlig sjukdom, som dödsångest.lönt att jag har det. lönt att fundera på när jag ska dö och vad som ska hända då, lönt att låta såna tankar finnas. eller vad kommer jag göra om ett år, meningslöst, det går inte att veta. lika lönt som att fundera på det förflutna, varför saker och ting blev som dom blev.varför jag inte stannade i usa, varför jag inte stack till paris,varför jag inte blev pappa. okej, men kan få fundera på det, det kan ge tröst att älta saker,att låta dom döda den kraft man har, men då får man räkna med ångest också. ffundera över såna saker bör man nog göra när man inte duger till annat.

som att bygga upp något, att ha en plan, the big plan, är det lönt. saker som händer - händer. det går aldrig att veta. är det inte så att förväntningar ger mer ångest än verkligheten - nuet, som ändå är rätt sweet??eller hur? det är alla tankar som äter varandra i skallen som gör att man mår skit.ju mer man fundera över det

jag försöker att bara låta allting komma, och gilla det, bara mmmmmm ÄLSKA det, allting

herregud ursäkta att jag är så banal, men sverige är rätt jävla grått just nu. och då uppskattar man allt; ett sms,ett hej på stan,en kram, vad som helst som händer nu i verkligheten - att ingenting har stannat upp

"sån är jag"eller vad säger man?

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

"nuet, som ändå är rätt sweet??eller hur? det är alla tankar som äter varandra i skallen som gör att man mår skit" - spot on! I'm with you all the way (right now that is)

onsdag, 28 november, 2007  
Anonymous Anonym said...

Tror att såg dig på Ljunggrens vid lunch igår. Du såg inte så jävla glad ut. Men vem fan gör det just nu.

/ mats

torsdag, 29 november, 2007  
Blogger Princess said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

fredag, 30 november, 2007  
Blogger Princess said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

fredag, 30 november, 2007  
Blogger Princess said...

Vad snackar du om, du kommer ju bli superkänd Hollywood regissör/manusförfattare och vara den som får Lilo att gänga sig once and forever. Ni kommer få massor av ungar med 30 kilo sönderblonderat löshår och du kommer ha äran att få hämta upp henne från Rehab då och då. The brightest future!

fredag, 30 november, 2007  
Anonymous Anonym said...

döden och kärleken är alltid värt att tänka... THe big plan måste man ha.. att leva i nuet är för losers! att bli pappa är oxå viktigt.. lr att bli vuxen till en del.. att vara den där 54åringen på festen som inte har någon lr nån är inte en trevlig syn.. så dags att gänga sig.. senast när man e 35.. det är oxå en viktig del av livet.. å "big plan" ändras hela tiden så det är inget att oroa sig över..

prioritera och driv framåt.. att leva i nuet kan man göra när man har ett 7 siffrigt saldo på banken..

keep ya head up!

fredag, 30 november, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home