fredag, december 22, 2006

Äntligen! KändisDJ!

Teaterkatten
Kungsgatan 22,
Helsingborg
■Må 25/12, fr 22, 50 kr, 18 år
Teaterkattens hemvändar- fest är en juldagstradition som funnits i elva år. Årets dj:s är Crazy från nya technoklubben Timide på Olssons Video i Stockholm som kommer att spela kosmisk techhouse, alltså djupa lugna och allvarliga saker. Chriss Math gillar poppigare house och italo. Och Iron Eagle, som till vardags heter Martin Jern och är ena foten bakom filmproduktioner som ”14 Suger” och ”Du & Jag” räknar med att spela hårdare electro och några hollywoodhits.

----------------

En gång om året går jag på the tivoli i helsingborg och hånglar med ungdomar. Det är äckligt fast lite fint också. jag positionerar mig liksom inte över någon. jag bara ramlar

caroline skriver nästan om mig i antirasismartikeln i nya bon. jag representerar mitt kön i solo, så är det. jag har dålig smak och är explicit indiegrabb (obs: egen värdering). mkt bra artikel fast kanske meningslöst att den hamnar i bon eftersom alla som läser bon är vita journalister med god smak och guilty pleasures som bla bla bla tycker det här och det här och gillar att klubba och läsa böcker och har god smak och guilty pleasures och bla bla bla hiphop och bla bla bla ny klubb och zzz guilty pleasures och finkultur och god smak och god smak och god smak och guilty pleasures och vill inte hamna på stureplan.se vill verkligen inte hatar det men hamnar där ändå bara för att

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

sluta beefa med mig på www


(och sluta hångla med ungdomar)

lördag, 23 december, 2006  
Anonymous Anonym said...

Luktar en smula avishet i zyberymden. Ärligt, vem vill vara semikändis o vända platter på på en trött teaterbar. Släpp hantlarna o joina festen på fabriken efter att du lackat på alla låtönskningar. Vi ses där!
Peace!

lördag, 23 december, 2006  
Anonymous Anonym said...

förutom det där med ungdomarna (som iofs skulle kunna bli stort)så känner jag den renaste av kärlek. katten torde bli perfekt. (fabriken får väl stå för den goda smaken)

söndag, 24 december, 2006  
Blogger Dansk Skalle said...

igår gick jag in på en hipp frisörsalong(!) i centrala helsingborg (!) som spelade deephouse(!) och betalde hundra pix för att skriva upp mitt personnummer på en lista (!) för att få gå på svartrejv (!) som heter fabriken (the factory, come on !!!!) där bland andra andré (!) ska spela trance (!) och där det kommer finnas en massa knark, jag lovar

den goda smaken infann sig inte, men jag känner mig ganska underground och eventuellt som en del av en technosubkultur som ligger närmare gåsebäck än torsdagar på grodan, och det är sweeeet/kulturalibi som satan

linda: katten kommer bli perfekt
linus: vi ses 03:15 på fabriken. jag kommer tillsammans med edie sedgwick
caroline: du har rätt

söndag, 24 december, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home