söndag, februari 18, 2007

the anthem. so last season, love u


Helgen i korthet: fetdissad av krista på davidhallstorg om hur ful jag är, sen tråkinkonst som spelade den sämsta musiken jag vet; reggae, och där folk liksom går fram till en typ som på helsingborgsfestivalen och säger ”snygg tröja” eller whatever, och sen inmission med amigo-ola, NG3-malin och 14suger-martin. Jag sa att jag vägde 40 kg, malins matchvikt var 45. Lördag köpenhamn på craffs examenfest. mycket bra men med lite förmycket av den nästsämsta musik som finns, nämligen partytjejmusik. Ni vet vad jag menar. schlager. allsång. Vill ha dig i mörkret hos mig, jimmy dean och bla bla paaaaaaarty. hatar er. (men alltså när känn ingen sorg för mig götteborg gick igång så satt jag ju ändå där, på sebbans axlar så hatar mig sjävl)

Och sen det är med att leta äkthet, jävla tjat. Typ trygghet, traditioner, varför gillar jag si och så, var finns mina rötter vad är viktigt..etc. Alltså mamma och pappa och barndomen, det är därför folk flyttar ut på landet. Det är därför man får barn. Det känns äkta. Eller som att läsa vilhelm moberg. Realism etc. att återvända till det gamla. Till traditioner man hade som liten. Stjärna i julgranen är äkta, en promenad längs stranden på vintern, grilla i trädgården, lukten av färsktklippt gräs, en ballad av en svensk klassiker evert eller vem som helst. Jag vettefan.bara ett påstående. jag menar vilhelm moberg skrev utvandrarna i kalifornien, så den kan ni ju suga hårt på. Men vem bryr sig?. jag vill bli fotad av terry richardson, vara på omslaget på i-d och i full fokus på nån uställning i nyc. Sen kan jag ju lura mig själv och se tillbaka på det som good ol real times in my 20s, spela roll. Det är så äkta det blir


och britneys nya psykbryt. ska man säga något om det där? förutom att hon blev min 23:e vän på myspace i fredags..vill hon säga mig något? söker hon kontakt?

3 Comments:

Blogger Sebastian Derle said...

Med tanke på att du är bekant med postmodern ontologi antar jag att du själv fattar att det inte finns "äkthet" utan bara subjektiva förnimelser av det. Svårt att tolka andras jakt på det alltså. Men icke destu mindre påtagligt för en själv. Flyr man från det uppstår lätt bitterhet - och den är fan så äkta, om än subjektiv och endast självuppätande. Akta dig för den och bli inte vad du flyr från!

Kul att du hade kul i lördags. Sorry att jag tappade dig rakt ner i golvet på första försöket - men jag har typ inte tränat på gym sen sista jag bar dig i Vinylen runt 1998, och du har ju bara tränat sen dess. :=D Sen håller jag med dig om musiken. Inte en enda Lundell- eller Springsteenlåt i TRE ipods!!!

måndag, 19 februari, 2007  
Anonymous Anonym said...

ledsen för musiken, för mig är det totalt ofattbart att man på en fest, mot värdens vilja, kan koppla ur musiken som är o som folk dansar till för att sedan sätta på sin egen usla musik. medicinar-brudar i ett nötskal. håkan fick bli en medellösining, sjukt mkt bättre än carola eller vad det nu var för skit som spelades.

måndag, 19 februari, 2007  
Blogger Dansk Skalle said...

touché

måndag, 19 februari, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home