onsdag, februari 21, 2007

om bloggar kunde döda

Om det nu är så att bloggar ska ha agenda, syfte och vilja så är jag körd. För skulle jag skriva mitt tal till mänskligheten och säga att den bara består av skitstövlar så har jag ingen aning om varför eller till vem. ok:. Det är dåligt med fattigdom, växthuseffekt, orättvisor och krig. och På min obetydliga lilla nivå: FILM, där det möjligtvis finns ett fåtal som skulle lyssna, skulle jag kunna säga ”hej allesammans! jag slutar med film eftersom jag vet att folk (800 000 stycken) vill se skitfilm som Göta kanal 2 och inte den sortens film jag gör. hejdå". Men det gör jag inte. Och det är kanske nyliberalt men när det gäller människors dåliga samveten eller guilty pleasures så skiter jag i vilket, bara man inte basunerar ut sin cyniska pessiåsikter. Håll det för er själva, det gör det bara värre att berätta vilken dålig moral man har. Don’t want to know about your fucked up shit. Upperätthåll nån slags värdighet i reflektionen mot dina medmänniskor. Låt oss lura varandra att allt kan bli bra, så kan det kanske det? Uppenbarligen kommer det ju inte gå om ingen är redo att ändra någonting i sina liv, och att det är ju the m-f NORM. "my life is fucked up, i'm too drunk, unhappy and nobody likes me......." Ingen vill göra nånting för någon annan. Okej att det finns fighters men dom är för få och det tar för lång tid, too late. det föds för mycket nytt folk som man inte hinner lära grejen.

Jag skulle tillexempel kunna påstå att mänskligheten är löjeväckande och tråkiga och inte förtjänar att få ett tal från mig. I alla fall i västvärlden, resten har jag inte någon som helst inblick i. Och det här med döden.. döden brukade vara påtaglig, nu håller alla käft om den. Det är ju därför det blir löjeväckande. Vem bryr sig om döden, den kommer ändå aldrig inträffa för mig. ochjag skulle kunna påstå att Nöjesjournalistik i synnerhet också är löjeväckande och tråkig.
myspace layouts, myspace codes, glitter graphics
Det hjälper inte att strage eller lokko lindar in simon amstell i bacon och marinerar i vitlök för att jag ska bli intresserad på riktigt. För det är inte på riktigt. Och dom som bryr sig (finns tydligen ett gäng före detta popstjärnor på pet sounds och ett par hotlooking debattörer på expressen och dn-kultur) har ingen som helst nytta av det.seriously. dom borde tänka mer på sina frisyrer och att dom inte ska sitta och göra bort sig med en tisdagsmahito på riche mitt fram någon med skumpa, äkta och riktiga åsikter.

Men vet ni vad? Jag tänker inte göra det, för jag är inte cynisk (trots pisset!!!). För jag tror på att alla människor har moral och en god vilja. Och när folk som säger att dom ska sluta röka, tror jag på det. Och om nån säger ”tomorrow is the begining of the rest of my life” så är jag fuckyeah. Jag tror inte att nån bluffar eller ljuger och mår någon dåligt eller är deppig så räknar jag med att det ska synas i huvet, och då säger jag wassup

Eventuellt saknar jag däremot empati.
eller är apatisk.
eller så sket jag i analysen och blandar ihop begreppen.
Låt oss åtminstone glädjas i samförståndet att vi värmer oss på jeriko i helgen ,och inte sitter på och huttrar på gulag

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

ibland gör du en så förvirrad. i mina ögon är du fortfarande ironisk.

onsdag, 21 februari, 2007  
Blogger Sebastian Derle said...

Jag fattar inte heller. Men jag har suttit och huttrat på gulag ( med dig!) Och det sög rätt fett. Men jag skulle hellre åka tillbaka dit any day och göra en bättre dokumentär än att gå och supa på Jeriko. Och saken är att jag tror att du också skulle det. Egentligen. Men du får stänga av 5:an först. Och slänga ut Expressen.

Och om du ska byta från Ordfront är Arena ett bra alternativ.

torsdag, 22 februari, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home