torsdag, februari 22, 2007

om man kunde döda bloggar

Alltså, det är inte konstigt att jag prisas för mina litterära alster som manusförfattare, journalist i Solo och på den här bloggen, för jag är förutom ett geni, även en Geijer. Jodå, precis som Erik Gustaf. Och jag tillbringade minsann både somrar och vintrar på Ransäters bruksherrgård, eller Geijersgården om ni så vill, tillsammans med höjdare från landets äldsta släktförening. Alltså inte så att ni skulle vara sämre än mig, men jag har ju det i blodet. För ordtrolleri är genetiskt, förstår ni. Jag läser just nu ”moderna svenska noveller” i originaltryck från 1948. Här gömmer sig tidiga alster av sköningar som Lars Ahlin, Tora Dahl, Björn Erik Höijer, Werner Aspenström, Erland Josephson och Stig Dagerman.

Lars Ahlin alltså: "Alla människors upplevelser av livet och allt vad det innehåller, skapar en viss grundstämning som växer sig allt fastare, ympas in och blir ett med deras väsen. Men det som skiljer författaren från den vanliga människan, är att han eller hon medvetet försöker exploatera denna grundstämning, som, samtidigt som det är hans eller hennes egenart, också mer eller mindre är tidens. Författaren försöker fixera tiden och före alla andra försöker författaren i ord formulera tidens upplevelse av livet. Vad som händer i mötet med livet ger författaren ingen ro."

Fuckyeah! Men man ska sluta när man är på topp. Såvida man inte börjar med dope alltså. Älskar heroingrejen, i a f i sina 20s.

Gotta love eddie. Still lookin good

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

vem är eddie? jag är full och önskar jag var en författare som skulle kunna projicera min fylla i ord... till poesi... på en grå madrass framför mig ligger en ung talangfull kille och sover. Jag undrar om jag inte borde uppmuntrat honom mer att eploatera sin talang än sitt ölsinne. Men det är svårt i vår kultur. Sverige = supa. så är det. Det är inte ens något att ifrågasätta. Dricker du inte är du konstig och hör nog hemma någon annanstans. lite konstigt. Som tur är är jag svensk och dricker jättemycket sprit. Idag beställde jag en dricksglas sambuca (jag önskar niklas A var där och delade denna stund) men den satt fint och smakade bra och jag blev inte så full som jag hade hoppats. Nu snarkar killen och jag lyssnar på JUVELEN. Han är bäst - ingen protest. Tror jag ska ringa några fyllesamtal nu. Fick bra respons igår och då var det ändå torsdag. Idag är det fredag och alla är typ fulla. Det är ju Sverige. Här super man. Annars är man fattif och utanför och inte värd ett skit!!!

lördag, 24 februari, 2007  
Anonymous Anonym said...

Edward Furlong

lördag, 24 februari, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home