torsdag, december 28, 2006

kris

jag har varit och hälsat på min mormor i linköping, kört bil genom småland via nån håla och krisar som fan. jag krisar på ett ord: trevligt. jag gillar inte trevligt. gillar inte det som något att vara eller hur någon är. ett ord jag gillar bättre är t.ex tråkigt. eller skitsamma
eller kukigt eller fittigt.
en annan grej jag krisar på är nyår, fast det är nästan samma sak som trevligt. mitt drömscenarium skulle vara att EN person kommer hem till min lägenhet i malmö och att vi dricker gt's och tömmer min single malt nummer två, kollar på woodstockdokumentären och sedan går ut på stan och skrålar och kanske muckar lite med mesiga möllor.
jag gillar inte folksamlingar, det krisar jag fett på också.
och sociala sammankomster.
helst skulle jag vara ensam men det är inte acceptabelt. inte med min piercing och hela den krisen jag också har.

Det kom fram en tjej till mig i veckan och sa att min solosida är dålig. ja ba "okej, varför?" hon ba: "för att du skriver inte om hur du vill att tjejer ska va. meningen är ju att man ska veta hur killar vill att man ska vara." och då tänkte jag: shit, då är jag inte så hemsk som jag trodde, för jag skriver faktistiskt knappt alls om vilka tjejer jag gillar eller hur jag vill att dom ska se ut eller bete sig. jag skriver mest om saker som jag personligen gillar, bortom kön, och sedan hur eventuellt killar kan bete sig mot tjejer och dom borde dessutom mer kunna defineras som betraktelser än att representera ett kön eller en klass.
tack, hater

fick två böcker i julklapp. susanna alakoskis augustvinnare "svinalängorna" och truman capotes "summer crossing". har börjat läsa den sistnämnda

en sista grej: jag har bara sett en svensk film i år, så jag utnämner den till årets bästa, nämligen Du och jag!
alltså, årets bästa film
(obs, emil har även sett underbara älskade, så eventuellt toppar den hans lista)

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

hej
ja, det är ett problem

jag är bjuden på kreddig fest, men vill hellre dö ifred på nyår, vill vara ensam, typ undrar vad det är på TV, men det går inte alls för sig.

God forts.

fredag, 29 december, 2006  
Anonymous Anonym said...

Om du pallrar dig till stockholm kan du få sitta ensam i vårt badrum och så kan jag eller malin titta in till dig ibland och servera lite bubbel och berätta hur trevlig vår fantastiska maskeradbal är, och att du alltså gör bäst i att hålla dig i badrummet.

fredag, 29 december, 2006  
Anonymous Anonym said...

jag hängde med mig själv förra nyår. folk tror man är självmordsbenägen då.

Singel Malt låter fint - men jag har redan sett den där Woodstockdokumentären (dessutom kräver den väl mer än whiskey?). Annars lät det som ett fint upplägg. jävligt kukigt liksom.

fredag, 29 december, 2006  
Blogger Dansk Skalle said...

caroline, du vet att du är välkommen hit

jesper, du också. jag räknar med dig? vi behöver inte kolla på woodstockdokumentären, vi kan kolla på tv3, eller vad du vill, du bestämmer

ada&malin: ring på tolvslaget i a f då & säg kyss.lova

söndag, 31 december, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home