lördag, januari 20, 2007

nämen seriöst... skoja! men allvar

myspace layouts, myspace codes, glitter graphics
Just det, den här guldbaggegrejen vi blev tillfrågade om...alltså vi tackade nej så jag kan lika gärna berätta vad det var. Vi skulle göra en film-cover på en scen ur ”rännstensungar”. vi skulle regissera en scen ur filmen med ett gäng tolvåriga kids som skådisar och sen skulle vi typ berätta hur mycket vi drömmer om att vinna en guldbagge. Så sjukt förnedrande. Dom ba: vi tar fjortonsuger-”kidsen”, så tacksamma dom kommer bli att få vara med i teve och på skojfriskt amatörmanér hoppas på att en dag vinna ett fint pris… fuck! Typ som när vi var i berlin med 14suger, i tävlan!!! och behandlades som några jävla småungar, medan reza bagher fick värsta glassiga viprundan. Året efter blev vi tillfrågade om vi ville åka tillbaka til berlin, på talent campus för att gå på föreläsningar av alla ”riktiga regissörer” och lära oss (tror ni dom skickade en sån inbjudan till reza????). Om det nu är så jäla svårt att ta oss på allvar så kanske det är dags för oss själva att göra det, men det är ju så trååååkigt.

Saker jag tar på allvar: min bok, att skriva, mina vänner, att vara producent, träning

Saker jag inte tar på allvar: att regissera, mina fiender, hur det ser ut i min lägenhet

Saker jag inte vet om jag tar på allvar: lindsay lohan, min piercing, att bli kär, mig själv

--------------------------

Kvällens playlist:
James Holden ”Lump”
Petter ”Some Polyphony”
Rekorder ”Rekorder 6.1”
Yoshimoto ”Do What U Do” (Trentemoller Remix)
Bombdogs ”I Can't Explain”
Dominik Eulberg ”Der Buchdrucker”
Metope ”I'm So Ready” (Ada Remix)
James Holden ”10101”
Nathan Fake ”Outhouse”
The Knife ”Like A Pen” (Stephan Bodzin Remix)

Hittade en remix av in white rooms och rythm of the night som kornel gjort (white night heter den haha). Alltså den är rätt patetisk, men jag gillar ju sånt. Lite dresden också. Kanske lite mer bodzin och huntemann.

2 Comments:

Blogger Schmarro said...

Martin Jern! Det var inte igår. Men nu har Monkan visat mig vägen hit and I will never ever leave you again. Hoppas du mår bra, jag ska läsa mig till denna obesvarade fråga nedan. Hej, kram /C

söndag, 21 januari, 2007  
Blogger Dansk Skalle said...

carro! kul! här finns all info du behöver. välkommen!

söndag, 21 januari, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home