onsdag, januari 10, 2007

avsiktligt whateva


Min favoritmening i boken just nu: (skulle vilja säga överhuvudtaget, men vågar inte) ”Hon står framför mig i rulltrappan på väg upp till väntsalen och jag känner mig som en idiot.”
jag tror att den har syftningsfel både med rulltrappan och väntsalen och jaget,men jag vet inte. Är inte tillräckligt litteraturslutty. jag började skriva noveller när jag var nio-tio, skrev en roman när jag trettonfjorton som var tung porr&våldsromantik ur högstadievinkel(dom hade älskat den på otidskrift, sjukt utdraget explicit långt innan glamorama). Skrev en ny när jag sjutton som skulle kategoriseras som träskpunksroman gissar jag. Den håller faktiskt ganska hög nivå, fetångest. Sen då den omöjligt generationsromanen som egentligen var hollywoodonani och som har blivit två-tre sidoromaner under fem år som aldrig har blivit klara. Jag har sjukt roliga lektörsutlåtanden från bonniers på den sistnämnda. Jag fick alltid två stycken tillbaka, ”ett positivt och ett negativt”, fast jag kunde aldrig fatta vilket som var det positiva. Det var referenser till författare jag inte kände till (mkt vad han nuheter, fransk, dekadent, hellenbeq eller nått, värre än honom)och stod att ”det är så dåligt skrivet att det på något konstigt sätt blir bra, men det kan omöjligen vara avsiktligt”.

Men jag gillar det.
för jag skriver bra. Så det är alltså avsiktligt dåligt.
------------------------------------------
Jag var ungefär tre äpplen från att lägga ner det här i måndags,för att det har flippat ur. menmen
------------------------------------------
Aftonbladet:
Känner du dig ensam?
Ja: 53,0 %
Nej: 47,0 %
Antal röster: 5791

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Den bilden på Crazy a.k.a livsnjutaren är redan legendarisk. men vad har den med inlägget att göra?

torsdag, 11 januari, 2007  
Blogger Dansk Skalle said...

jag tycker det är tydligt. tänk efter nu!

torsdag, 11 januari, 2007  
Blogger Sebastian Derle said...

Jag tycker det roligaste är att snubben på bilden sagt att han bara dejtar tjejer som läser Foucault! Tror ni någon i bakgrunden är väl införstådd i poststrukturella teorier? :=)

torsdag, 11 januari, 2007  
Anonymous Anonym said...

På en post-it-lapp på min dashboard (sådan fräck sak på MAC-datorer du vet) har jag skrivit "Get a life! Think less - do more" eftersom det är något jag vill sträva efter. Att bli mer do:er än think:er, och göra saker isätället för att prata om saker. Med det sagt kan jag ju motiverat meddela att jag inte kommer tänka efter. Berätta bara kopplingen mellan Crazy-bilden och inlägget så blir jag glad. Varför prata i gåtor?

torsdag, 11 januari, 2007  
Blogger Dansk Skalle said...

ok. men alltså det är ganska obvious, du kanske kommer känna dig lurad nu: kopplingen ligger i mina lektörsutlåtanden, där jag anklagas för att vara bra, men inte avsiktligen. lite som den där bilden jag tog på crazy, vad är avsikten med den? är den att fota min polare som ligger och glassar på en solstol med ett jätteleende eller vill jag fota tjejgänget bakom honom? och vad är crazy avsikt? varför är han så glad? är hans avsikt att komma med på en bild tillsammans med bikinibabes:en?jag skulle säga att jag är avsiktligen dålig, alltså medvetet bra, och då borde avsikten också vara uppenbar?

torsdag, 11 januari, 2007  
Blogger Sebastian Derle said...

That's profound dude! ;) Shit Marre, du är ju så postmodern att Crazy borde dejta dig!!!

Förresten, är det bara vi tre + Hanna som läser din blogg?

Jesper, du borde skaffa en blogg. Den är till för folk som inte tänker men gör. Alltså skriver utan att tänka till vad man skriver. Ahh, jag älskar autospace (= mitt nya utryck för cyberspace där man själv är i epicentrum. För mer info, kola dagens e-Rocky på DN.se)!

fredag, 12 januari, 2007  
Anonymous Anonym said...

vanligtvis går det ca 100 läsare på varje snubbe / snubinna som vågar kommentera...

jag lovade mig själv att skaffa en blogg men har så många tankar och idéer kring den att jag har svårt att se att det kommer bli av inom den närmsta tiden. Vill fixa en mobil så jag kan moblogga först - det hade varit kul, och bra som egen kom ihåg för mitt sviktande minne.

fredag, 12 januari, 2007  
Anonymous Anonym said...

vanligtvis går det ca 100 läsare på varje snubbe / snubinna som vågar kommentera...

jag lovade mig själv att skaffa en blogg men har så många tankar och idéer kring den att jag har svårt att se att det kommer bli av inom den närmsta tiden. Vill fixa en mobil så jag kan moblogga först - det hade varit kul, och bra som egen kom ihåg för mitt sviktande minne.

fredag, 12 januari, 2007  
Blogger Dansk Skalle said...

det går 200 pers på bara dig jesper

lördag, 13 januari, 2007  
Anonymous Anonym said...

är det en pik till min dubbel-post ovan?

söndag, 14 januari, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home