måndag, januari 22, 2007

sug fet


Ikväll är det guldbaggegala och jag känner att jag vill lägga in ett officiellt gnäll nu på att "Du och jag" inte blev nominerad till nånting

--

åååååååå jag är så tråkigt barnsligt äckligt grabbig.förlåt. liksom inte så att jag tycker att guldbaggejuryn borde tänka om, jag är bara bitter kring det där. och liksom DNs "outhärdligt tråkig"...alltså wtf. jag är glad egentligen. vi har lyssnat på lisa nilsson med manuel på jobbet, pratar om våra favorit romantiska komedier. en grej är bara att jag kanske har kass referensram för att jag inte gillar att kolla på gammal film eller lyssna på musik före 2006. caroline säger att jag bara har en referens till allt jag gör: lukas m och fucking åmål. kanske har hon rätt. min tolkning: få en hit, bli hypad, bo med snygg tjej i malmö, ha en massa barn som dräller runt och
shut the fuck up.

martin gelin skriver bra om inget särskilt idag: http://www.modernista.se/martin/
har börjat läsa therese bohmans skunk: http://skunk.spray.se/diary_other.jsp?id=98194&namn=Salome
och ljuva livet är bra som alltid: http://detljuvalivet.blogspot.com/
och alltid världens bästa blog, carolines såklart: http://skunk.spray.se/diary_other.jsp?id=2652776&namn=d%E5ligtsmink
--

GULDBAGGEN: såg bara första halvan och har som sagt krisat för mycket det här året för att kunna uttala mig empiriskt. men jag hoppades på falkenberg, det hade liksom varit bra för oss alla. annars: jag vill gärna ha tag på "späck" eller vadfan den nu hette. ring mig, jag producerar långfilmsversionen. sissela hade extra öga till lena endre tycker jag. och det absolut bästa var bilden på han som var nominerad skådis från farväl falkenberg och hade stillbild från typ kambodja med dreads och skägg. jag älskar honom så mycket

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är ett jävla skämt att Saga Gärde inte är nominerad, faktiskt. Hon är så jävla bra i den filmen. Lite svensk Gena Rowlands.

måndag, 22 januari, 2007  
Anonymous Anonym said...

tycker att hela skiten är ett skämt..

fan du & jag avr en av sveriges bästa filmer förra året.. tror dock det handlar om kontakter och inte hur bra filmen var..

måndag, 22 januari, 2007  
Anonymous Anonym said...

vet ni, jag såg du o jag igår, fan vad jag grät, satan, alltså...kärlek.

måndag, 22 januari, 2007  
Blogger Dansk Skalle said...

å tack!
ni är så snälla
håller med er fullständigt haha

måndag, 22 januari, 2007  
Anonymous Anonym said...

inte konstigt att du är bitter på galan när er film inte blev nominerad...fresten sög den..våga göra nåt nytt!!! filmen var ju precs sa ni kritiserat svensk film innan..medelmåttig! Hör bara på titeln!

tisdag, 23 januari, 2007  
Blogger Dansk Skalle said...

håll käften jävla tönt

tisdag, 23 januari, 2007  
Anonymous Anonym said...

Tycker ni har gett er för allt ni stod för innan. Att våga göra nåt nytt, våga provocera, våga utmana, våga berätta nåt viktigt! Det ända ni gjorde nu var att göra en film för filmgörandets skull. Ni la er desperat ner bara för att få göra en ny film o bli kända. Men ni hade inget riktigt viktigt att berätta...

tisdag, 23 januari, 2007  
Blogger Dansk Skalle said...

okej. jag kan bara beklaga att du känner så, och säga att du har fel. men det verkar vara så personligt...som att vi känner varandra? har vi jobbat ihop tidigare? har jag svikit dig på något sätt? jag får inte ihop de intentioner du påstår att vi hade när vi gjorde våra gamla filmer och på vilket sätt dom skulle ha förändrats nu?

tisdag, 23 januari, 2007  
Anonymous Anonym said...

jag funderar lite på den anonyme snubbens kommentarer, jag kan ju bara säga att jag inte håller med, på ngt jävla vis tycker jag det är modigt att göra en film om kärlek, igen, det finns en del kärleksfilmer därute och ja ämnet kan väl tyckas tjatigt, och att göra en film om kärlek så nära en klassisk trettioårskris tycker jag fan är modigt, nästan på gränsen till töntigt, varför är det jämt så att göra ngt "nytt" (som för övrigt är helt jävla omöjligt) är det som premieras högst? det är väl för fan inte form utan innehåll som ska diskuteras? eller? Fast jag antar att hela jävla filmsverige håller med dig och att du även skulle gett priset för ALLT till rännstensungar remaken? jag menar en ungdomsmusikal! Hur fucking fresh är det baby?

tisdag, 23 januari, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home