tisdag, januari 23, 2007

amen lägg av

myspace layouts, myspace codes, glitter graphics
emil vill åka till båstad för att hämta möbler till kontoret idag men jag vill inte dö. imorgon ska vi till sthlm och ha möte med sonet om ivicas film (och manuels såklart) och slänga in förhandsstödansökan till bogeus, och jag ska träffa personerna som ska göra pr för min bok. vi är lediga mellan fem och halv sju. så ni vet. på lördag åker vi till göteborg och kollar på robbans film "hata göteborg" (kolla trailer på www.hatagbg.se) och dränker oss på riverton? usch. men men. jag har varit i göteborg ett par gånger på festivalen. när jag var där och hämtade vårt dokupremiepris för "generation: robinson" (hundra lax!!!det är prispengar, vänner) så fick jag äta middag bredvid robinson-pål och han den där svt chefen som blev av med jobbet för att han fifflat med skatten och sen blev jag stående full och ensam i sky baren, innan jag däckade på hotellrummet. brrr. jag var där en kväll förra året också, eller var det för-förra? det är som klassfest med gänget från femman, hur det nu är

jag berättade ju att vi var nominerade till plexidraken som bästa scripta för ett tag sen, men alltså, haha, det är som en torr gammal macka i jämförelse med att alexander skarsgård blivit nominerad (för du&jag) som typ "bästa obetalda insats". nej vänta, här kommer det:

Alexander Skarsgård i kategorin Bästa oavlönade insats, Du och jag , med motiveringen: "For walking up and down Götgatan, looking like an average guy. Such a capacity of blending and such a show! Didn´t make it to the final cut, though..."

När vi skickade nomineringen skrev jag gustavs nummer istället, så det kan bli hysterisk förvirring på sveriges absolut viktigaste filmprisutdelning. alltså, hade killinggänget fortfarande haft underhållningsprogram på SVT's bästa sändningstid hade dom tagit med det som sketch. lovar. jag dör

4 Comments:

Blogger Sebastian Derle said...

Ska bli kul att åka till GBG på lördag. Jag har inte varit på filmfestivalen sedan min kanske bästa dokumentärfilm "Forgive or Forget" visades där 2002. Den borde vunnit 100 000! Fast den har gett rätt bra "avkastning" ändå genom åren... he he

Fast jag gillar Bokmässan i september mer. Kanske åker dit och får Marres bok signad nästa år. Kanske även ska läsa nån av de ca 50 böcker jag köpt där som står oöppnade i en papperskasse i källaren.

tisdag, 23 januari, 2007  
Blogger Sebastian Derle said...

ps. Marre var också med på ett hörn på Forgive or Forget. Han förtjänar väl lite cred eftersom det här är hans blogg. (Han bar på tripoden)

tisdag, 23 januari, 2007  
Anonymous Anonym said...

asso fan va jag längtar tills nästa års Guldbagge gala. vi kommer komma dit, bara glida - skita i allt å alla. ta hem ca 5 priser, å för bästa manliga roll när jag ger talet så blir det "in ya face SFI"!

sen ska vi bli så hinkade att det blir magpumpning ;)

hoppas det går bra hos sonet!

/ fil..

tisdag, 23 januari, 2007  
Blogger Dansk Skalle said...

seb: haha, för dig kanske! vi har ju inte ens en kopia av den. vågade inte fråga när jag träffa dixelius i höstas.vill minnas det som ett praktmästerverk.
ps: det var sebastian som var tripodguy. jag var geniet.

filip: förhoppningsvis blir det SFI som finansierar färdigställandet så vi avvaktar hotbilden hehe

onsdag, 24 januari, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home