tisdag, januari 02, 2007

ja ja, nu går vi vidare, 2007 var det ja. trevligt

Nu är det januari igen och jag gör ett nytt försök med träning & proteintillskott för att gå upp fyra kilo tills april. Förra gången gick jag tyvärr upp noll kilo. När jag var tjugoett lyckades jag bulka upp mig tre på ett par veckor, men fick lägga ner igen. det är dyrt jö

Av någon anledning skulle jag igårnatt börja läsa Allt är upplyst av jonathan safran foer. Jag kom till de två första meningarna innan jag slog igen den och bestämde mig för att stirra upp på bården i taket istället. så här är dom: ”Mitt lagliga namn är Alexander Perchov. Men alla mina många vänner betitlar mig Alex, för att det är ett lösligare sätt att uttala mitt lagliga namn.” Det kan vara översättningen, men jag har inte läst någon mer ointressant språkhandikappad inledning sedan Nick Hornbys fallhöjd, 2000-talets sämsta bok by the way. Gick upp och hämtade dave eggers vad-den-nu-heter-igen ”ett skitstort mästerverk av asmycket genialitet” och bläddra lite i den. Brukade verkligen gilla den. Nu var den hemsk.

Kollade på ugly betty maratonet igår. Det var bra. Amanda är min favorit. Hemskast var när daniel sårade henne för att han inte tror hon har några känslor bara för att hon är snygg och bitchig. Fyfan, så jävla orättvist, jag började gråta. sant

nu måste verkligen göra klart solosidan. Förtillfället suger den riktigt mycket
(sorry)

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Låter ledsamt och vemodigt att du plötsligt finner Dave Eggers-boken hemsk. Det geniala mästerverket är ju så underbart associativ, fin och rolig. Älskar den boken. Tycker däremot Velocity-boken var ganska trög.

Läs Snabba Cash. Den är soft. Bör bli en klockren film. MVH
/Jimmy

tisdag, 02 januari, 2007  
Anonymous Anonym said...

2007 började perfekt... men sedan dess har det bara gått utför.

onsdag, 03 januari, 2007  
Blogger Dansk Skalle said...

jimmy: well, kanske inte passade humöret. gav snabba cash till brorsan julklapp, hoppas på att få låna den av honom sen. verkar sweet

jesper! varför har det gått utför? kom till malmö, här händer det grejer

onsdag, 03 januari, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home