fredag, januari 26, 2007

svart hål

15.50 OFFICE, please kill me
"Är man vän med alla är man vän med ingen"??? fattar inte. eller?

Ett svart hål bildas om man packar ihop en väldig massa materia inom en jätteliten volym. Det är alltså inte ett hål utan ett kompakt objekt. Man kallar det bara för hål för att det suger åt sig allt i sin närhet.

”Nu ska du få höra min hemlighet. Allt kan du inte se med ögonen, det är med hjärtat du ser det mesta. Det var så jag såg dig.”
suck

myspace layouts, myspace codes, glitter graphics
Friday. Casual friday. Ska jag trotsa dresskoden och ta samma tröja en dag till? bara för attvara motbjudande

förlåt ni som har skickat manus att det tar så lång tid för mig att läsa. och förlåt hjärnan som aldrig får vila. jag skickade ett manus till lukas m när jag var nitton, hette "midsommarnatten". han ringde dan efter och bad mig skicka det utskrivet istället för på en diskett för han hade ingen dator. sen dröjde det nån månad tills jag fick ett fint maskinskrivet svar. väldigt snällt och smart skrivet. hade jag inte fått det hade jag kanske aldrig fått energin att våga satsa. kanske. det brevet värmde fan i flera år. och nu menar jag inte att jag är lukas och att dom som skickat manus är mig är jag när jag var nitton, utan det var bara en reflektion. jag kommer aldrig kunna göra "en kärlekshistoria" eller "elephant", dom är redan gjorda och det ska jag inte sträva efter. det blir löjligt att drömma om att göra andras filmer, löjligt att inspireras av dom. löjligt att jag måste göra dom. spelar ju ingen roll vem som gör dom, bara dom finns. så grattis till alla som gjort bra film! och tack!