tisdag, januari 30, 2007

urmysig

myspace layouts, myspace codes, glitter graphics
det är nånting med malmö alltså. så jäkla trevligt, fast fullt av knivmord. en pundarstad. folk är lite lagom sköna zombier. sköna tjejer och killar. jag är en skön kille. det är verkligen otroligt trevligt. jag hade en konversation om konstnärsskap igår och lite imorse. jag drar mig för det. rätt som det är vill jag ju inte vara den sköna killen. inte trevlig alls. inte tillgänglig. jag undrar om det är så att det inte händer nånting i den här stan, eller om det inte händer något i mitt liv. att jag går en lång, lång, lång prommis mot en vägg långt bort i horisonten. ja ba "are we there yet?, are we there yet? are we there yet?" sån jäkla kris. men jag krisar på saker som konstnärskap, filmfestival, pretentioner, betraktande, analysen...alltså ibland krisar jag positivt, men idag krisar jag negativt. det är bara en massa jobb mot att få stå bredvid och kolla in folks reaktioner på verket. whatever. mycket jag bryr mig. mycket folk bryr sig i allmänhet.

gött att vara urmysig i alla fall. att få ett sms nån gång ibland, och ett brev med ett frimärke, och en kommentar på sin myspace och kanske nån som kallar på msn eller ett mail från nån som inte vill nåt särskilt, eller en bild eller en rom&cola innan stängning på kontoret, nån som bor i ens soffa en natt & lagar gröt till frukost, en morgonfika, laga en middag, en sjuk svartklubb eller tjej som tycker man är snygg. bättre det än en lösryckt kommentar från whereever om ens påstådda konstnärliga lidande rakt in i nada.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

"det är verkligen otroligt trevligt"
jag trodde vi dödade trevligt?

"nån som bor i ens soffa en natt & lagar gröt till frukost"
men ola är trevlig. jag äter gröt varje dag nu

onsdag, 31 januari, 2007  
Blogger Dansk Skalle said...

vi måste sluta döda saker. det är inte trevligt alls.

onsdag, 31 januari, 2007  
Anonymous Anonym said...

det var du som ville döda. jag försvarade ju trevligt, trots att jag inte gillar det. Det är godhet tycker jag. Att stå upp för något man egentligen inte gillar. eller?

onsdag, 31 januari, 2007  
Blogger Jasmin said...

ändå nice. how about en tjej som tycker man verkar bra fast hon bara nyss hittat och ögnat igenom ens blogg? man borde ändå droppa de spontana komplimangerna eller hur? så jag gör det :)

måndag, 12 februari, 2007  
Blogger Dansk Skalle said...

well.....det var faktiskt fint
tack!

söndag, 18 februari, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home